FANDOM

Melkor

Artefakt w grze

Figurka bożka przedstawiająca Morgotha – artefakt możliwy do znalezienia w Udûnie.

Opis Edytuj

Morgoth, znany również jako Melkor, był pierwszym władcą ciemności. Panował w pierwszej erze. Wówczas Sauron był jego podwładnym. Mimo że został tak naprawdę wypędzony z Ardy, to pamięć po nim pozostała.

Gdy Sauron dobrowolnie oddał się w niewolę númenorejskiego króla: Ar-Pharazôna, zaczął powoli zdobywać uznanie i wpływy u złotego króla. Z biegiem czasu zatruwał jego umysł coraz bardziej i doprowadził do wybudowania Świątyni Melkora. Tam oddawano cześć plugawym naukom władcy ciemności. Pharazôn sprzeciwił się również Valarom i elfom, za co spotkała go bardzo surowa kara.

Treść wspomnienia Edytuj

Pharazôn!

Ten to dopiero dał sobie wcisnąć stek bzdur! A co my za to mamy? Więcej wojny! Więcej podatków! Ha! Ofiary z ludzi na miejskim rynku! Cały dzień i całą noc słychać te wrzaski, a my musimy czcić to wynaturzenie. Wielkie drzewo służy za opał! Umysł króla pełen jest jadu, który sączy mu w uszy jego...

...jego doradca, wielki skarb w łańcuchach, Sauron, właściwie książę Sauron.

Elendil ma rację! Númenor upadł i nie ma łodzi zbyt szybkiej, żeby nią uciekać z tego grobowca!