FANDOM

Gollum
Gollum
Tytuły lub przydomki Brak
Rasa Hobbit
Płeć Mężczyzna
Pochodzenie Pola Gladden (dawniej)

Góry mgliste (po wypaczeniu)

Broń Kamienie

Gollum (znany również jako Sméagol) – stwór pojawiający się w grze Śródziemie: Cień Mordoru.

Charakterystyka Edytuj

Gollum to żałosna kreatura, która przypomina Ghûla i powstała na skutek długotrwałego kontaktu z Jedynym Pierścieniem. Ów przedmiot jest czule nazywany przez Sméagola "skarbem" i jest przez niego postrzegany jako jego prawowita własność.

Biografia Edytuj

Gollum posunął się do morderstwa, aby zdobyć Pierścień. Za ten czyn wygnano go z rodzinnej wioski. Stwór uciekł w północną część Gór Mglistych i w jednej z tamtejszych jaskiń spędził bardzo wiele lat. W 2941 roku Trzeciej Ery inny hobbit, Bilbo Baggins znalazł pierścień i zdołał umknąć Gollumowi. Kreatura oszalała i w przeciągu kilku lat postanowiła opuścić swoją kryjówkę, by wyruszyć na poszukiwania utraconego skarbu.

Zapuścił się nawet do Mordoru, prawdopodobnie przyciągnięty złą wolą Saurona. Spotkał również Taliona i uwięzionego w nim ducha Celebrimbora, którego stwór nazywał Jasnym panem. Pomógł im w odnalezieniu artefaktów przywracających wizje z przeszłości elfa. Talion nie odnosił się do niego zbyt przychylnie, natomiast Celebrimbor uważał że może on być cennym źródłem informacji.

Linki Zewnętrzne Edytuj