FANDOM

Morannon1

Morannon w grze

Morannon (sin. Czarna Brama) – główne wejście do Mordoru, po Bitwie Ostatniego Sojuszu strażnica Gondoru, i jednocześnie ważny punkt strategiczny dla Saurona. Składała się ona z żelaznej bramy z trzema szerokimi wejściami,

Historia Edytuj

Została wzniesiona przez Saurona za pomocą Jedynego Pierścienia. Dwie Wieże znajdujące się po obu jej stronach wybudowali więźniowie Gondoru. Nazwano je Wieżami Kłów.

Po upadku Saurona w walce z ostatnim sojuszem elfów i ludzi brama stała się posterunkiem pilnującym Gondoru przed najazdami wojsk nieprzyjaciół. Strzegli jej ludzie nazywani strażnikami Czarnej Bramy. Początkowo było ich wielu, lecz w wyniku epidemii, chorób i najazdów Easterlingów ze wschodu ich liczba stopniowo malała.W ten sposób powstała mała, lecz zgrana grupka żołnierzy. Jednakże i oni nie mogli przeciwstawić się powracającemu złu.

Gdy Sauron powrócił do Mordoru, Czarna Brama ponownie stała się jego fortecą. To tam swoją bazę obrał przywódca Czarnych Kapitanów: Dłoń.

Jeden ze strażników: Talion zdołał przetrwać zmasakrowanie garnizonu i powrócił z armią kontrolowanych przez niego uruków. Przebił się na szczyt fortecy i stoczył zwycięski pojedynek z Czarną Dłonią. Wydarzenie to nie pozwoliło jednak odzyskać Gondorowi Czarnej Bramy. Należała ona do Saurona jeszcze do końca Trzeciej Ery, a po upadku Władcy Ciemności runęła pozbawiona utrzymującej ja mocy.

Galeria Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj