FANDOM

Morze Nurnen

Morze Núrnen

Núrnen – słone śródlądowe morze południowego Mordoru, położone w krainie Núrn. Nazywane Morzem Núrnen, Jeziorem Núrnen i Morzem Wewnętrznym.

Opis Edytuj

Do tego zbiornika wpadały rzeki spływające z całej Krainy Cienia oraz przepływały barki niewolnicze, zmierzające do więziennej twierdzy Thaurbandu.

Historia Edytuj

Morze Núrnen było idealnym miejscem dla rybaków. Zbudowali oni tutaj swoją siedzibę: Łowisko Núrnen, lecz obecnie znajduje się ona pod kontrolą uruków.

Miejscowa ludność uważa jego uważa jego wody za nawiedzone, lecz nawadnianie pól jest zawdzięczane właśnie temu zbiornikowi. Jednak od powrotu Saurona woda stała się gorzka i nie sposób jej pić.

Ocean rzekomo zamieszkuje czatownik, potwór zdolny zatapiać nawet olbrzymie barki niewolnicze orków.

Po powrocie Saurona tereny dookoła Morza Núrnen stały się jego własnością. Położone dookoła pola Núrn były uprawianie przez niewolników, w czasach Wojny o Pierścień. Stąd armie Władcy Ciemności czerpały żywność. Po wojnie niewolników wyzwolono, a król Elessar nadał im pola na własność.

Etymologia Edytuj

Núrnen to w sindarinie Smutna Woda od núr <<smutny, głęboki>> i nen <<woda>>.

Linki zewnętrzne Edytuj

Bibliografia Edytuj