FANDOM

Zabierzcie go do Mordoru.

—Sauron po pokonaniu Celebrimbora

Sauron
Sauron
Tytuły lub przydomki Gorthaur, Mroczny Władca, Władca Ciemności
Rasa Majar
Płeć Mężczyzna
Broń Buława

Sauron – główny antagonista w grze. Mroczny Władca Mordoru, twórca Jedynego Pierścienia i najpotężniejszy Majar.

Biografia Edytuj

Sauron był dawniej sługą potężnego Mrocznego Władcy - Morgotha. Po klęsce swojego pana zajął jego miejsce i w Drugiej Erze podszył się pod elfa o imieniu Annatar. Elfowie byli oczarowani jego urokiem, toteż jeden z nich, Celebrimbor wykuł dla niego Pierścienie Władzy.

Sam Sauron za pomocą mithrilowego młota wykuł potajemnie jeszcze jeden Pierścień, mający władzę nad pozostałymi. Potęga Czarnego Władcy zaczęła rosnąć i nikt nie mógł mu się przeciwstawić.

Pewnego razu wtargnął razem ze swoją bandą uruków do posiadłości Celebrimbora. Elf walczył zaciekle broniąc swojej rodziny. Lecz w końcu Sauron zwyciężył i kazał zabrać elfa do Mordoru i tam stracić, a rodzinę zaszlachtować na miejscu.

W końcu jednak elfowie i ludzie zawarli Ostatni Sojusz oraz pokonali Saurona, który stracił pierścień dający mu moc. Na rzecz Isildura, syna Elendila. Isildur nie zniszczył Pierścienia, choć powinien był to zrobić. Wpadając w zasadzkę uruków stracił klejnot wraz z życiem.

Tak więc Sauron ukrywał się w początkach Trzeciej Ery w różnych zakątkach Śródziemia. W końcu zebrał Czarnych Kapitanów i odzyskał Czarną Bramę, ważną strażnicę na granicy z Gondorem. Wydarzenie to pozwoliło mu ponownie zasiedlić Mordor.

Chociaż jest on duchem i utracił cielesną powłokę, to jednak wciąż ma okazję odzyskać pełnię sił. Jedyne czego potrzebuje to dawno utracony pierścień.

Pod koniec gry Czarna Dłoń, jego najpotężniejszy kapitan, przybiera formę Mrocznego Władcy i niemalże zabija Taliona. Jednakże Celebrimbor ratuje strażnika przed śmiercią i zabija czarnego kapitana. Pomimo iż Sauron stracił lojalnych dowódców, to wciąż ma dość siły by pozostać w Mordorze i wypowiedzieć wielką wojnę wolnym ludom zachodu.

Ciekawostki Edytuj

  • Na jego cześć Czarni Kapitanowie wybudowali Gorthaur, posąg przedstawiający Mrocznego Władcę.

Linki zewnętrzne Edytuj