FANDOM

Odmówiono ci Śmierci. Dryfujesz pomiędzy światem światła i mroku.

—Celebrimbor po wskrzeszeniu Taliona

Talion
Talion
Tytuły lub przydomki Kapitan strażników z Czarnej Bramy, Strażnik, Tark, Ożywieniec, Trupołaz
Rasa Człowiek
Płeć Mężczyzna
Pochodzenie Gondor
Uzbrojenie Urfael, Acharn, Azkâr (tryb zjawy)
Rodzina Ioreth (żona) Dirhael (syn)

Talion – protagonista w grze Śródziemie: Cień Mordoru i kapitan z Czarnej Bramy.

Biografia Edytuj

Talion był jednym z ostatnich strażników Gondoru pilnujących Moranonnu przed Urukami z Mordoru. Wychował się w Minas Tirith, gdzie poznał Ioreth, swoją przyszłą żonę. Miał również syna: Dirhaela którego uczył fechtunku i władania mieczem.

W końcu nadszedł moment w którym najsilniejsi urukowie z Mordoru przypuścili atak na garnizon. Razem z nimi przybyli Czarni Kapitanowie. Talion został wraz ze swoją rodziną zamordowany przez Czarną Dłoń Saurona. Uratował go później duch kowala elfów - Celebrimbora. Obdarzył on Taliona mocami upiora i uchronił od śmierci. Ich losy były ze sobą dziwnie powiązane: obaj stracili rodziny w wyniku działań Saurona: Mrocznego Władcy. Talion poprzysiągł zemstę na czarnych kapitanach i wyruszył w długą wędrówkę po Mordorze, jednocześnie stanowiąc z duchem elfa jedno ciało.

Razem przemierzają Udûn w poszukiwaniu Golluma. Stwór pomaga im w znalezieniu wskazówek na temat przeszłości Celebrimbora. W czasie swoich wędrówek Talion spotyka uwięzionego uruka o imieniu Szczurnik. Uwalnia go, a w zamian uruk obiecuje że jeśli strażnik pomoże mu zostać wodzem Orków, to Szczurnik wesprze go. Tak więc Talion staje coraz potężniejszy. Pewnej nocy odnajduje Hirgona z Tarnostu - byłego strażnika z Czarnej bramy. Pomaga odbić żonę przyjaciela z rąk uruków. Razem z nim burzy również posąg Gorthaura, tym samym rzucając wyzwanie Czarnym Kapitanom.

Na jego wezwanie odpowiada Młot, przyboczny Czarnej Dłoni. Talion zabija go i wszystkich towarzyszących mu uruków. Krótko po zmasakrowaniu Czarnego Kapitana przybywa do niego Lithariela, wysłanniczka i córka Lady Marweny - władczyni plemion znad morza Núrnen.

Po dotarciu na miejsce Talion otrzymuje od królowej zadanie znalezienia mithrilowego młota - narzędzia którym posłużył się Sauron do wykucia jedynego pierścienia. Strażnik dowiaduje się że artefakt zawiera wspomnienia Celebrimbora i spoczywa w jaskini pełnej Ghûli. Odzyskuje młot, ale zostaje otoczony i złapany w pułapkę przez jego strażników. Z opresji ratuje go krasnoludzki myśliwy Torvin. Krasnolud uczy Taliona ujeżdżania Karagorów i sposobów zabijania Graugów.

Strażnik powraca królowej Marweny, ale ta zostaje opętana przez Sarumana. Za pomocą swojego kostura próbuje przeciągnąć ducha zemsty na swoją stronę, lecz jej córka łamie laskę matki, tym samym przywracając Celebrimbora do ciała Taliona. Strażnik zamierza wykorzystać wcześniej zasłyszany plan Marweny i zbiera armię orków, którzy będą wypełniać wolę Celebrimbora.

Zabija Wieżę Saurona po czym z naznaczonymi orkami przypuszcza szturm na Czarną Bramę. Na jej szczycie widzi ostatnie wizje z przeszłości Celebrimbora. Chwilę potem największy wódz Czarnej Dłoni wypędza upiora z ciała Taliona i z jego pomocą przyjmuje postać Saurona. Bez upiora Talion zaczyna umierać. Duch powstrzymuje Władcę Ciemności przed ostatecznym ciosem i Talionowi udaje się przepędzić Saurona.

Umiejętności Edytuj

Talion może rozwijać swoje umiejętności korzystając z dwóch osobnych drzew. Jedno pozwala rozwijać umiejętności strażnika, a drugie upiora. Odblokowywanie zdolności odbywa się poprzez zdobywanie punktów umiejętności. Pełna lista umiejętności znajduje się poniżej:

Umiejętności Strażnika Edytuj

Umiejętności Upiora Edytuj

Etymologia Edytuj

Imię Taliona pochodzi z łacińskiego przysłowia lex talionis co można przetłumaczyć jako "oko za oko".

Skórki Edytuj

Gracz ma możliwość zmiany wyglądu Taliona poprzez wybór skórki.

Nazwa Wymagania Wygląd
Mroczny strażnik DLC Skórka postaci - Mroczny Strażnik
Mroczny skin
Potęga Cienia Potęga Cienia
Blackhand skin
Lithariela DLC Król Polowania
Lithariel skin
Król polowania DLC Król polowania
Loth skin
Kapitan Czarnej Bramy DLC Skórka postaci - Kapitan Czarnej Bramy
Kapitan CB skin
Świetlisty Władca DLC Władca Światła
Celebrimbor skin

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Sztylet który dzierży Talion to Acharn, złamany miecz jego syna.
  • Talion wyglądem przypomina Aragorna z Władcy Pierścieni i także jest łowcą orków.
  • W następnej części, Śródziemie: Cień Wojny, na koniec zostaje Nazgúlem.

Linki zewnętrzne Edytuj