FANDOM

Nigdy więcej nie zobaczysz swojej rodziny.

—Wieża podczas walki z Talionem

Wieża Saurona
Wieża Saurona
Tytuły lub przydomki Czarny Kapitan
Rasa Człowiek (Númenorejczyk)
Płeć Mężczyzna
Pochodzenie Númenor

Wieża Saurona – jeden z głównych antagonistów w grze i Czarny Kapitan.

Charakterystyka Edytuj

Wieża dawniej był Númenorejczykiem. Pamięta jedynie że budował kiedyś wieżę lub został w jakiejś uwięziony. Jest po prostu koszmarny i odstrasza samym swym wyglądem. Nosi na sobie zbroję, która nie chce rosnąć razem z nim, przez co przeżywa niewyobrażalne katusze. Jest bardzo wysoki, o czym świadczy jego przydomek.

Biografia Edytuj

Po powrocie Saurona przypuścił razem z pozostałymi kapitanami szturm na Czarną Bramę i wymordował cały stacjonujący tam garnizon. Jeden ze strażników: Talion, zdołał przeżyć i szukał zemsty na nim i jego towarzyszach.

Krótko po swoim zwycięstwie powrócił do Ered Glamhoth, swojej nowej fortecy.

Wieża pojawił się również w Núrn. Przesłuchał tam Litharielę, jednak nie wyciągnął z niej żadnych cennych informacji, dlatego kazał ją zabić.

Talion odnalazł go siedzącego na tronie w fortecy Ered Glamhoth. Czarny kapitan próbował skłócić Celebrimbora ze strażnikiem, mówiąc że jest on tylko cielesną powłoką dla upiora.

Mimo jego starań i tak doszło do walki. Wieża utworzył grupę odzwierciedlających jego osobę klonów. Talion poradził sobie z nimi, wysysając z każdego z nich energię. Prawdziwy Wieża przybrał postać Ioreth, żony strażnika. Talion zabił wieżę ale zaczął od tego momentu odczuwać wątpliwości co do upiora zamieszkującego jego ciało.

Umiejętności Edytuj

Wieża posiada pewną zdolność teleportacji, czy też szybkiego przemieszczenia się. Zna się również na sztuczkach psychologicznych i grach słownych. Umie stwarzać iluzje samego siebie, oraz przybierać postać dowolnego stworzenia. Potrafi wysysać energię ze swoich ofiar, podobnie jak Talion.

Galeria Edytuj